søndag 12. mai 2013

Når det føles som hjemme, da er det hjemme - eller....

Hvordan føles det å være på ferie, spør folk.  Ferie?  Er vi på ferie?  Jeg leter etter feriefølelsen - jeg elsker feriefølelse.  Og vanligvis er det akkurat det samme for meg hvor jeg er og hvordan ferie vi har, bare det er ferie.  Luksushotell eller telt - det er det samme.  Storby eller langt på landet - det er det samme.  Jeg liker rett og slett å ha ferie.


Men det føles ikke som ferie, det føles som hjemme.  Alt er kjent og kjært, det føles ikke som vi har vært borte i to år, det føles nesten ikke som om vi har vært borte i det hele tatt.  Den intense følelsen av at "Å, så godt det er å være tilbake" forsvant etter første dagen.  Etter det er det rett og slett som å være hjemme.  Og det er jo ingen dårlig følelse det!



Montreal, we love you!  Og det har jeg gjort siden jeg satte mine føtter her for første gang for 12 1/2 år siden, og det er ikke overdrivelse en gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar